Monday, July 26, 2010

Bengkel Penulisan Kreatif Siri Ke-4 di Kg Mukut Pulau Tioman

Tanggal 22-24 Jun 2010

Gunung Semukut yang merupaka pasangan nenek Semukut yang berdiri sesetianya sambil mengadap laut China Selatan. Gunung batu kapur itu telah beberapa kali ditawan pemanjat dinding batu dari luar negara. kawasan yang dilitupi hutan yang menghijau teramat mendamaikan , juga mengilhamkan. Cubalah singgah di sana, pasti ada kenangan yang tidak bisa dilupakan. seperti air terjun Kg Juara, jeram dan lata di belakang Kg Mukut. pohon pauh yang lebat dan rasanya manis. orang kg yang mesra dan baik...



















































bergambar kenangan dengan warga SK Kg Mukut seusai menyerahkan buku-buku sumbangan warga UiTM Johor dan para pembimbing bengkel. bengkel kali ini dipimpin oleh Prof Siti Zainon Ismail dan Pn Nisah Haji Haron.
Kanak-kanak sekolah sungguh teruja menerima kunjungan kami. sekolah yang mempunyai bilangan pelajar tahun 1 hingga 6 tidak sampai 20 orang. mereka saling mengenali, bak keluarga besar yang mesra. terdapat hanya 30 buah keluarga seputar kg tersebut. penduduk rata-rata nelayan dan staf kerajaan seperti klinik kesihatan desa dan balai polis. mereka tinggal rukun dan damai.



No comments:

Post a Comment